CHAPTER OUTLIND
Modality Printciple:Present Words as Speech,Rather Than On-Screen Text
Limitation to the Moddality Principle
Psychological Reasons for the ModalitynnPrinciple
Evidence for Using Spoken Rather Than Printed Text
Recent Reviews of Research on the Modality Effect
When the Modality Principle Applies
What We Don’t Know About Modality
5
Applying the Modality Principle
PRESENT WORDS AS AUDIO NARRATION,RATHER THAN ON-SCREEN TEXT
WHAT’S NEW IN THIS CHAPTER ?
THE MODALITY PRINCIPLE has the most research support of any of the principles described in this book. Technical constraints on the use of audio in e-learning may lead consumers or designers of e-learning to rely on text to present content and describe visuals. However, when it’s feasible to use audio, there is considerable evidence that presenting word in audio, rather than on-screen text, results in significant learning gains. In this chapter, we summarize the empirical evidence for learning gains that result from using audio rather than on-screen text to describe graphics. To moderate this guide-line, we also describe a number of situations in which memory limitations.
เค้าร่างบท
หลักการเป้นกริยาช่วย:คำปัจจุบันในฐานะคำพูด,ตัวอักษรบนหน้าจอมากกว่า
ข้อจำกัดในหลักการการเป็นกริยาช่วย. หลักการการให้เหตุผลทางจิตวิทยาสำหรับหลักฐาน หลักการการเป็นกริยาช่วยในการใช้ภาษาพูดมากกว่าการพิมพ์ข้อความ
ความคิดเห็นล่าสุดของงานวิจัยเกี่ยวกับผลต่อการเป็นกริยาช่วย.
เมื่อนำไปใช้กับหลักการการเป้นกริยาช่วย
สิ่งที่เราไม่ทราบเกี่ยวกับการเป็นกริยาช่วย
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น