บอย

วันพุธที่ 9 กุมภาพันธ์ พ.ศ. 2554

การแปลภาษา

CHAPTER  OUTLIND
Modality  Printciple:Present  Words  as  Speech,Rather  Than  On-Screen  Text
Limitation  to  the  Moddality  Principle
Psychological  Reasons  for  the  ModalitynnPrinciple
Evidence  for  Using  Spoken  Rather  Than  Printed  Text
Recent  Reviews  of  Research  on  the  Modality  Effect
When  the  Modality  Principle  Applies
What  We  Don’t  Know  About  Modality
5
Applying  the  Modality  Principle 
PRESENT  WORDS  AS  AUDIO  NARRATION,RATHER  THAN  ON-SCREEN  TEXT
WHAT’S  NEW  IN  THIS  CHAPTER ?
THE  MODALITY  PRINCIPLE  has  the  most  research  support  of  any  of  the  principles  described  in  this  book. Technical  constraints  on  the  use  of  audio  in  e-learning  may  lead  consumers  or  designers  of  e-learning  to  rely  on  text  to  present  content  and  describe  visuals. However, when  it’s  feasible  to  use  audio, there  is  considerable  evidence  that  presenting  word  in  audio, rather  than  on-screen  text, results  in  significant  learning  gains. In  this    chapter, we  summarize  the  empirical  evidence  for  learning  gains  that  result  from  using  audio  rather  than  on-screen  text  to  describe  graphics. To  moderate  this  guide-line, we  also  describe  a  number  of  situations  in  which  memory  limitations.
เค้าร่างบท
หลักการเป้นกริยาช่วย:คำปัจจุบันในฐานะคำพูด,ตัวอักษรบนหน้าจอมากกว่า
ข้อจำกัดในหลักการการเป็นกริยาช่วย. หลักการการให้เหตุผลทางจิตวิทยาสำหรับหลักฐาน  หลักการการเป็นกริยาช่วยในการใช้ภาษาพูดมากกว่าการพิมพ์ข้อความ
ความคิดเห็นล่าสุดของงานวิจัยเกี่ยวกับผลต่อการเป็นกริยาช่วย.
เมื่อนำไปใช้กับหลักการการเป้นกริยาช่วย
สิ่งที่เราไม่ทราบเกี่ยวกับการเป็นกริยาช่วย

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น